بازاریابی محتوایی

هدف از تولید هر نوع محتوا، تصویرسازی ذهنی و برقراری ارتباط احساسی در بهترین حالت، که بتوانیم درگیری ذهنی مناسبی برای مخاطبین و کسب‌وکار ایجاد نماییم.

بازاریابی محتوا، بدون محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست!

مهم نیست از چه نوع بازاریابی و یا استراتژی برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنیم، تولید محتوا بخش مهمی از فرایند بازاریابی را شکل می‌دهد و لازم است روی کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، محتوا باکیفیت با سرعت بیشتری کسب و کار را به اهداف تعیین شده خواهد رساند.

تاثیر
محتوا بر فروش

محتوایی که بتواند مخاطب را به کانال های هر کسب‌وکار(وب سایت، اپلیکیشن، پیج اینستاگرام و…) بکشاند و قادر به نگه داشتن آن باشد، میتواند به فروش ختم شود.

ایجاد ارزش
در وفاداری مشتریان

راه رسیدن به مخاطبین وفادار، طول ارزش در طول زمان است، بخش مهمی از این ارزش مربوط به تولید محتوایی است که تولید می‌شود.

تاثیرات تولید محتوا در کسب‌وکار

برای بالا بردن ترافیک مستقیم، هم باید برندتان را بسازید و یک جامعه‌ی وفادار از مخاطبین ثابت داشته باشید. به دست آوردن و نگه داشتن مخاطب، بدون تولید محتوایی که برای او جذاب باشد امکان‌پذیر نیست.

بازاریابی محتوا(Content Marketig)

بازاریابی محتوایی متمرکز بروی تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب‌وکارها است. هدف جذب کاربران جدید و حفظ مخاطبین قبلی و تبدیل آن‌ها به مشتری به منظور سودآوری بیشتر برای کسب‌وکارها است. این نوع بازاریابی، بر خلاف تبلیغات و انواع دیگر بازاریابی، رویکرد تهاجمی ندارد و بر جذب کاربر از طریق ارائه محتوای ارزشمند تاکید دارد.

استراتژی، برنامه‌ریزی و ایجاد تقویم محتوایی

قبل از هر گونه فعالیت باید مشخص شود چه نوع محتوایی، با چه هدفیی برای چه مخاطبی تولید شود، برای ایجاد محتوا مناسب باید شناخت کافی از مخاطبین پیدا کنیم و پرسونا مخاطبین طراحی گردد.

تولید محتوا

پس از مشخص شدن اهداف و شناخت مخاطبین هدف هر کسب‌وکار، باید محتوایی متناسب با علایق مخاطبین تولید شود که مرتبط با کسب‌وکارتان و متناسب با جایگاه مشتری در قیف بازاریابی باشد.

توضیع و تبلیغ محتوا

بعد از تولید محتوا باید آن را در محل مناسب و کانال‌‌هایی که مخاطبین بالقوه کسب‌وکار شما حضور داشته منتشر کرد، ترویج و انتشار محتوا بخش مهمی از بازاریابی محتوایی است، حتی اگر بهترین محتوا تولید شود ولی مناسب نشر داده نشود هیچ سودآوری ایجاد نخواهد کرد.

تحلیل و آنالیز محتوا

پس از ترویج و تبلیغ محتوا، باید میزان اثرگذاری استراتژی بازاریابی محتوایی مورد بررسی قرار گیرد جهت بهینه سازی محتوا تولید شده. برای این منظور باید سنجه های مناسبی را بسته به اهداف، مخاطبین، نوع محتوا و کانال‌های ترویجی در نظر بگیریم.

X